Algemene voorwaarden

 

Inhoudsopgave

Ondernemingsgegevens

Artikel 1: Algemene bepalingen

Artikel 2: Inschrijvingsvoorwaarden

Artikel 3: Prijs

Artikel 4: Betalingsvoorwaarden

Artikel 5: Annulering door de klant

Artikel 6: Annulering - Opschorting

Artikel 7: Disclaimer

Artikel 8: Aanbod

Artikel 9: Online aankopen

Artikel 10: Levering en uitvoering van de overeenkomst

Artikel 11: Eigendomsvoorbehoud

Artikel 12: Herroepingsrecht en Retour

Artikel 13: Garantie

Artikel 14: Klantendienst

Artikel 15: Klachten

Artikel 16: Aantasting geldigheid – niet-verzaking

Artikel 17: Wijziging voorwaarden

Artikel 18: Toepasselijk recht – Geschillen

Bijlage 1.

 

 

Ondernemingsgegevens

Contact La La Vie:

rosie@lalavie.be

+32 497 19 88 49

 

Artikel 1: Algemene bepalingen

1.1.a Voor de schrijfopdrachten, trajecten, workshops, producten en overige activiteiten offline en online van La La Vie, hierna ‘La La Vie‘ gelden de algemene voorwaarden zoals hieronder beschreven.

1.1.b De e-commerce webpagina van La La Vie, biedt haar klanten de mogelijkheid om de producten uit haar webwinkel online aan te kopen. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke bestelling die geplaatst wordt door een bezoeker van deze e-commerce website. Bij het plaatsen van een bestelling via de webwinkel van La La Vie moet de klant deze algemene voorwaarden uitdrukkelijk aanvaarden, waarmee hij instemt met de toepasselijkheid ervan, met uitsluiting van alle andere voorwaarden. Bijkomende voorwaarden van de klant worden uitgesloten, behoudens wanneer deze voorafgaandelijk, schriftelijk en uitdrukkelijk door La La Vie aanvaard zijn.

1.2 In zee gaan met La La Vie voor een workshop, schrijfopdracht, gesprekscyclus, workshop, product of overige activiteiten offline of online betekent dat je de  algemene voorwaarden aanvaardt.

1.3 De algemene voorwaarden staan duidelijk vermeld op de website.

 

Artikel 2: Inschrijvingsvoorwaarden

2.2 Alle inschrijvingen verlopen via de website, Facebook Messenger, Instagram Direct, e-mail of een fysiek inschrijvingsformulier. Een inschrijving brengt de verplichting tot betaling met zich mee. Elke inschrijving is pas definitief na aanvaarding door La La Vie.

2.2 Facturen worden opgemaakt voor bedragen vanaf € 100 of op specifieke vraag van de klant. Facturen worden per e-mail verzonden.

2.3 Een inschrijving zonder factuur is pas volledig na betaling van de vereiste prijs. Deze betaling moet plaatsvinden vóór de activiteit om te kunnen deelnemen.

2.4 Voor activiteiten op maat maakt La La Vie een offerte. Het ondertekenen van deze offerte met de vermelding ‘gelezen en goedgekeurd’ geldt als inschrijving. De betaling is dan verplicht.

 

Artikel 3: Prijs

3.1 Alle vermelde prijzen zijn uitgedrukt in EURO, steeds inclusief BTW en alle andere verplicht door de klant te dragen taksen of belastingen. In 2022 is er geen BTW te betalen, owv de toegekende BTW-vrijstelling voor kleine ondernemingen.

3.2 Indien leverings-, reservatie- of administratieve kosten worden aangerekend, wordt dit apart vermeld.

3.3 De opgave van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt omschreven. De bijhorende foto’s zijn decoratief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.

 

Artikel 4: Betalingsvoorwaarden

4.1. Voor schrijfopdrachten, trajecten en activiteiten op maat wordt een voorschot gevraagd van 30%. Dit wordt gefactureerd na de aanvaarding van de opdracht, vóór de start van de schrijfopdracht, traject, activiteit op maat.

4.2 Een factuur, betalingsverzoek van La La Vie dient betaald te worden binnen de 8 dagen na factuurdatum. Betalingen na deze termijn brengen van rechtswege en zonder ingebrekestelling interesten op gelijk aan 10%, alsmede (evenzeer van rechtswege en zonder ingebrekestelling) een forfaitaire vergoeding van 10% op het factuurbedrag (met een minimum van € 50) als schadebeding.

4.3 Bij een betaling in termijnen of gespreide betaling worden de facturen automatisch verstuurd. Indien het de klant is toegestaan in termijnen te betalen, wordt bij het niet nakomen van de betalingstermijnen het volledige bedrag onmiddellijk opeisbaar.

4.4 Bij betaling in termijnen of gespreide betaling dient de factuur te zijn voldaan voor de activiteit of opdracht aanvangt, tenzij anders is overeengekomen. Anders kan de toegang, de opdracht geweigerd worden.

4.5 Eventuele klachten over de factuur dienen aangetekend en op straffe van verval binnen 8 dagen na verzending der betrokken factuur te gebeuren. Zo niet wordt de factuur als door de klant aanvaard beschouwd.

 

Artikel 5: Annulering door de klant

5.1 Een annulering dient per e-mail te gebeuren. Ze is pas geldig na ontvangstmelding door La La Vie.

5.2 Workshops: bij annulering tot 72 uur voor aanvang van de workshop kan het deelnamebedrag gebruikt worden voor een gelijkwaardige workshop op een latere datum, tot zes maanden na de geannuleerde activiteit. Bij annulering minder dan 72 uur voor aanvang van de workshop is de klant het volledige deelnamebedrag verschuldigd. De klant kan wel zonder extra kosten iemand anders in zijn plaats laten deelnemen.

5.3 Schrijfopdrachten, trajecten en activiteiten op maat: bij annulering tot 14 dagen voor aanvang van de opdracht, het traject is de klant 50% van het bedrag verschuldigd. Annuleert de klant minder dan 14 dagen op voorhand, dan is de klant het volledige bedrag verschuldigd.

5.4 Producten: online cursussen en producten worden vooraf betaald en kunnen niet geannuleerd noch terugbetaald worden.

 

Artikel 6: Annulering - Opschorting

6.1 Indien de klant tijdens een workshop, traject, schrijfopdracht of overige activiteit beslist om de samenwerking stop te zetten, is altijd het volledige bedrag verschuldigd.

6.2 Bij annulering van een workshop door La La Vie wordt het inschrijvingsgeld integraal teruggestort. Een annulering kan voorkomen bij onvoldoende inschrijvingen, of wegens ziekte van de lesgever, familiale omstandigheden, of overmacht.

6.3 Waar mogelijk zal La La Vie een passend alternatief aanbieden bij opschorting van de dienstverlening door overmacht of familiale omstandigheden. Bij opschorting wordt geen inschrijvingsgeld terugbetaald. La La Vie kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor kosten die door de deelnemer zelf zijn gemaakt in het kader van de activiteit, opdracht. Opschorting van de dienstverlening geeft de klant geen recht op enige schadevergoeding.

 

Artikel 7: Disclaimer

7.1 Indien de klant onder psychologische of psychiatrische begeleiding staat, inclusief het verplicht nemen van medicatie die binnen die begeleiding past, legt de klant een uitdrukkelijke toestemming van de behandelende arts, psycholoog, psychiater of erkend therapeut voor om aan de activiteit te mogen deelnemen of het traject te mogen volgen.

Indien de klant dit nalaat, vervalt elke mogelijke aansprakelijkheid van La La Vie.

7.2 De diensten en producten van La La Vie vervangen geenszins professionele therapeutische, psychologische of psychiatrische begeleiding. Klanten met een vermoedelijke psychiatrische aandoening worden doorverwezen naar een therapeut, psycholoog of psychiater.

 

Artikel 8: Aanbod

8.1 Ondanks het feit dat de online catalogus, fysieke dragers van het aanbod en de e-commerce website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden La La Vie niet.

8.2 Wanneer de klant specifieke vragen heeft over bv. afwerking, maten, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij de klant om vooraf contact op te nemen met La La Vie.

8.3 Het aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde worden aangepast of ingetrokken door La La Vie. La La Vie kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een product. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

 

Artikel 9: Online aankopen

9.1 In de webshop van La La Vie vindt u een overzicht van de producten. Elk product heeft een detailpagina met afbeeldingen en omschrijvingen, en de mogelijkheid om het product toe te voegen aan uw winkelmandje. Hier vindt u ook een overzicht van de BTW- en verzendkosten.

9.2 De betaalwijze is via bancontact (mollie betaalplatform).

9.3 La La Vie is gerechtigd een bestelling te weigeren ingevolge een ernstige tekortkoming van de klant met betrekking tot bestellingen waarbij de klant betrokken is.

 

Artikel 10: Levering en uitvoering van de overeenkomst

10.1 Artikelen besteld via de webshop van La La Vie worden geleverd in België.

10.2 De levering gebeurt door BPost, met een gemiddelde leveringsduur van 2 dagen. Hiervoor rekenen wij verzendkost aan, die betaalt u op voorhand samen met de producten in uw winkelmandje.

10.3 De klant kan ook kiezen voor ‘afhaling’. In dat geval haalt de klant na afspraak het bestelde op op een af te spreken fysiek adres.

10.4 Tenzij anders overeengekomen of uitdrukkelijk anders bepaald, worden de goederen aan de woonplaats van de klant geleverd binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling. 

10.5 Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering, moeten door de klant onverwijld worden gemeld aan La La Vie.

10.6 Het risico op verlies of beschadiging gaat over op de klant vanaf hij (of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen.

 

Artikel 11: Eigendomsvoorbehoud

11.1 De geleverde artikelen blijven tot op het moment van gehele betaling door de klant, de exclusieve eigendom van La La Vie.

 

Artikel 12: Herroepingsrecht en Retour

12.1 De bepalingen van dit artikel gelden enkel voor klanten die fysieke artikelen online aankopen bij La La Vie.

12.2 De klant heeft het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.

12.3 De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen na de dag waarop de klant of een door de klant aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

12.4 Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de klant La La Vie (rosie@lalavie.be) via een ondubbelzinnige verklaring per e-mail op de hoogte stellen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen. Eventueel kan hiervoor het modelformulier uit bijlage 1 gebruikt worden.

12.5 De klant moet de goederen onverwijld, in ieder geval niet later dan 14 kalenderdagen na de dag waarop hij zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen aan La La Vie heeft meegedeeld, terugzenden of overhandigen aan La La Vie (Populierenlaan 13 - Terhagen). 

12.6 De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor rekening van de klant.

12.7 Indien het teruggestuurde product op een of andere manier in waarde verminderd is, behoudt La La Vie zich het recht voor om de klant aansprakelijk te stellen en schadevergoeding te eisen voor elke waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen door de klant dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

12.8 Enkel artikelen die zich in de originele verpakking bevinden, samen met alle toebehoren, gebruiksaanwijzingen kunnen worden teruggenomen.

12.9 Indien de klant de overeenkomst herroept, zal La La Vie wachten met de terugbetaling totdat hij alle goederen heeft teruggekregen.

12.10 Eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze van de klant voor een andere wijze van levering dan de door La La Vie geboden goedkoopste standaard levering worden niet terugbetaald.

12.11 La La Vie betaalt de klant terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de klant de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij de klant uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen de klant voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

 

Artikel 13: Garantie

13.1 Krachtens de wet van 21 september 2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen heeft de consument wettelijke rechten. Deze wettelijke garantie geldt vanaf de datum van levering aan de eerste eigenaar. Elke commerciële garantie laat deze rechten onverminderd.

13.2 Bij vaststelling van een gebrek moet de klant La La Vie zo snel mogelijk inlichten. In ieder geval dient elk gebrek binnen een termijn van 2 maanden na vaststelling ervan door de klant te worden gemeld. Nadien vervalt elk recht op herstelling of vervanging.

13.3 De garantie is nooit van toepassing op defecten die ontstaan ten gevolge van ongelukken, verwaarlozing, valpartijen, gebruik van het artikel in strijd met doel waarvoor het ontworpen werd, het niet naleven van de gebruiksinstructies of handleiding, aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, hardhandig gebruik, slecht onderhoud, of elk ander abnormaal of incorrect gebruik.

13.4 Defecten die zich manifesteren na een periode van 6 maanden volgend op datum van aankoop, desgevallend levering, worden geacht geen verborgen gebreken te zijn, behoudens tegenbewijs door de klant.

 

Artikel 14: Klantendienst

De klantendienst van La La Vie is bereikbaar op het telefoonnummer 0497 19 88 49, via e-mail op rosie@lalavie.be of per post op het volgende adres: Populierenlaan 13, 2840 Terhagen.

 

Artikel 15: Klachten

15.1 Eventuele klachten over de dienstverlening dienen onmiddellijk gemeld te worden tijdens de activiteit, het traject, de schrijfopdracht of per aangetekend schrijven te worden gemeld aan de lesgever of klantendienst ten laatste binnen de 8 kalenderdagen na de activiteit.

15.2 De klant dient de klacht uitgebreid te staven en de nodige bewijzen te voorzien.

15.3 De schadevergoeding waartoe La La Vie mogelijks gehouden is, kan nooit het totaalbedrag overschrijden dat de klant voor de workshop, het traject of de activiteit betaald heeft.

 

Artikel 16: Aantasting geldigheid – niet-verzaking

16.1 Indien een bepaling van deze algemene voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, zal dit op geen enkele wijze de geldigheid, de wettigheid en de toepasbaarheid van de andere bepalingen aantasten.

16.2 Het nalaten op gelijk welk moment door La La Vie om één van de in deze voorwaarden opgesomde rechten af te dwingen, of gelijk welk recht hiervan uit te oefenen, zal nooit gezien worden als een verzaking aan zulke bepaling en zal nooit de geldigheid van deze rechten aantasten.

 

Artikel 17: Wijziging voorwaarden

Deze algemene voorwaarden worden aangevuld door de privacy- en cookieverklaring. Eveneens raadpleegbaar op de(ze) website https://lalavie.be.

 

Artikel 18: Toepasselijk recht – Geschillen

18.1 Het Belgisch recht is van toepassing, met uitzondering van de bepalingen van internationaal privaatrecht inzake toepasselijk recht.

18.2 De rechtbanken van de woonplaats van de consument zijn bevoegd bij gerechtelijke geschillen.

 

Bijlage 1: Modelformulier voor herroeping

[dit dient verplicht meegedeeld te worden indien het herroepingsrecht van toepassing is]

Beste klant, dit formulier moet u alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst voor aankoop van een fysiek artikel uit de webshop wilt herroepen.

Aan [hier dient de onderneming zijn naam, adres en, indien van toepassing, zijn fax en e-mailadres in te vullen] :

Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*):

Besteld op (*)/Ontvangen op (*):

Naam/Namen consument(en) :

Adres consument(en) :

Handtekening van consument(en) [alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend]:

Datum :

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.

 

 

(laatst bijgewerkt op 30/11/2021)